Wady postawy w treningu personalnym

W dobie siedzącego trybu życia każdy z nas ma większe lub mniejsze wady postawy. Często będą one utrudnieniem w wykonywaniu pewnych ćwiczeń powodu występowania nieprawidłowych wzorców ruchowych lub bólu. Znajomość mechaniki wad postawy i metod ich korekcji pozwoli na przeprowadzenie bezpiecznego treningu i włączenie do treningu personalnego ćwiczeń, które poprawią postawę i samopoczucie naszych podopiecznych.
Tematyka zajęć to dwa bloki tematyczne. Pierwszym z nich jest  anatomia i mechanika najczęściej występujących wad postawy oraz metody oceny postawy ciała. Drugi blok to zagadnienia praktyczne obejmujące dobór ćwiczeń rozciągających i wzmacniających odpowiednich dla każdej z wad do zastosowania podczas treningu personalnego.
Dzień pierwszy: wykładowy 6 h
Dzień drugi:  ćwiczenia korekcyjne 8 h
1.    Charakterystyka wad postawy:
•    Plecy okrągłe
•    Plecy płaskie
•    Plecy wklęsłe
•    Plecy okrągło-wklęsłe
•    Skoliozy
•    Kolana koślawe
•    Kolana szpotawe
•    Stopa płasko-koślawa
•    Płaskostopie podłużne i poprzeczne
2.    Ocena postawy ciała
3.    Ćwiczenia korekcyjne